středa 20. ledna 2010

První den a půl v Sao Paulu



Tak už jsem v Sao Paulu den a půl a začínám se tu lehce orientovat, zvládám už i cestu metrem (teda, dneska jsem absolvovala cestu ve večerní špičce na vytížené červené lince, a trvalo mi asi 25 minut, než jsem se do nějakého metra dostala a to musela přijet úplně prázdná souprava navíc, a byla jsem dovnitř doslova vnesena…). Včera po příjezdu jsem zaběhla do školy, kde mi řekli, že mám zapsány předměty z programu, ze kterého nemůžu, jelikož už jsem v magisterském studiu, takže jsem rozvrh trochu předělala, ale stále platí, že se školou skončím někdy v půlce dubna a co pak dál se uvidí :) Pak mě jistý Hugo ze zahraničního oddělení provedl po škole, na první pohled škola peněžní nouzí netrpí, navíc ji každou místnost sponzoruje nějaká firma, která se tak stará o její design a údržbu (celkem zajimavý napád). A večer jsem se dostala na místní setkání couchsurferů, hromada lidí, získala jsem plno kontaktů, skupina je tu hodně aktivní, myslím, že se nudit nebudu….Dnes po ránu jsem dořešila předměty a poslala znovu všechny registrační formuláře a teď jsem našla v poště mail od slečny Leticie, že je vše ok :) Odpoledne jsem si dala sraz v historickém centru s couchsurferem Brunem, který mě provedl po značné části města, zvládla jsem katedrálu, jezuitskou kolej i klášter, vyjet výtahem nahoru na budovu banky BANESPA, ze které je úžasný výhled na celé město, které se táhne až kam jen oko dohlédne, zatáhl mě i do obchoďáku, kde si přijdou na své hlavně lidi vyznávající metal, gothic styl a tak, protože je plný obchodů, do kterých by měl člověk skoro strach vstoupit. Všude po cestě někdo něco přímo na ulici prodává, ale opravdu cokoli, co zrovna doma nepotřebuje. Navíc tu mají i velmi užitečné profese, jako je člověk, co má přes sebe navlečenou reklamní ceduli (vím, že jsou i v Praze sem tam, ale tolik jich rozhodně nemáme). Po lehkém obědě a ochutnávce místních čerstvých šťáv z takových druhů ovoce, jejichž jméno česky snad ani neznám, následovala cesta okolo budovy COPAN (znalí vědí, pro neznalé se jedná o jednu ze staveb, které tady v Sao Paulu vytvořil poměrně světově známy brazilský architekt Oscar Niemeyer) směrem do japonské čvtrti Liberdade (celkem město ve měste, samo pro sebe). Po potřebném odpočinku a troše zevlování na kousku zeleně u místního kulturního centra jsem se ještě odebrala na sraz s Alexem, který mi od kamaráda daroval simku do mobilu, takže ode dneška jsem mobilní na místním čísle…Všechno ve městě je tu hlučné, obrovské a přelidněné. Ale mě se tu zatím velmi líbí :) Kde jinde vedle sebe najdete mrakodrap a barokní dům v koloniálním stylu! Nebo zářící nový mercedes stojící před domem, který je na spadnutí...Jinak zítra vyrážím za kamarádem, kterého znám z Portugalska, do Campinas, města cca 100 km od Sao Paula směrem do vnitrozemí, vrátím se v pátek, tak podám další zprávy ze zámoří :)



Žádné komentáře:

Okomentovat