úterý 26. ledna 2010

Další kapitola ze života v São Paulu

Tak další dva dny jsou za mnou a zase plno nových zážitků :) Včera slavilo São Paulo výročí 456 let od svého založení a tak se tu konalo ve městě plno kulturních akcí (mimo jiné je to svátek – den volna – ale jen tady ve městě, což znamená, že když někdo pracuje třeba jen kousek za městem, tak už do práce musí…). Já jsem se společně s dalšími lidmi z couchsurfingu rozhodla zúčastnit komentované prohlídky pokladů moderní architektury ve městě – budovy COPAN, díla mnou již tolikrát zmiňovaného Oscara Niemeyera, budovy Martinelli a budovy nákupního centra Galerias do rock (už jsem o něm taky psala, ono zaslíbené nákupní místo pro milovníky metalu a skate kultury). Návštěva střechy COPANu byla hodně zajímavá, zajimavý výklad a úžasný rozhled. Navíc jsem se dozvěděla ještě o jedné budově v blízkém okolí, za jejíž stavbou stojí Oscar Niemeyer. Bohužel pak se začala projevovat brazilská (ne)organizace a spolu s deštěm to znamenalo dost zmatek a pomalý rozklad celé výletní skupiny. Na střechu budovy Martinelli jsme se už nedostali, kvůli silnému dešti prohlídku předčasně ukončili, místo toho jsme zhlédli aspoň část tanečního vystoupení fanoušků Michaela Jacksona, kteří se tak rozhodli uctít jeho památku. No, a v Galerias do rock se navíc nějak porouchal pojízdný reproduktor, který měli s sebou (vůbec se mu nedivím, brazilcům totiž do té doby ani moc nevadilo, že jim do něj trochu prší). Takže když už ani výkladu nebylo moc rozumět, vydali jsem se radši na kafe a poté domů. Tam jsem moc dlouho nepobyla, napsal mi jeden český kluk, co tu pracuje, že v parku celkem daleko od mého bydliště má zdarma v rámci oslav koncert Milton Nascimento, jedna z legend brazilské populární hudby. Takže jsem neodolala a vydala se na cestu. S Vaškem, oním Čechem, se mi tam sice setkat nepodařilo, zato hned v autobuse mě adoptovala skupinka studentů z místní státní univerzity USP (Universidade de São Paulo). Později se k nám přidali i další, mezi nimi i studenti portugalštiny na fildě zde, takže už mám kontakt i na místní kolegy :) Koncert byl velkým zážitkem, Brazilci při každém akordu křičeli a málem úplně zpívali za samotné hudebníky. Dneska po ránu jsem se vydala na nákupy, konečně jsem sehnala plavky a koupila si své první místní Havaianas (pro nezasvěcené, brazilská nejslavnější značka žabek, u nás se prodávají za docela velké peníze). No a po obědě jsem vyrazila na průzkum kampusu USP. Bohužel jsem původně měla v plánu návštěvu kampusu dopoledne, na kdy jsem byla dohodnuta na kávě s mými novými známými, což se nepovedlo. No, a jelikož jsme si nějak špatně vyměnili kontakty, já zůstala jen s kolejní pevnou linkou, kde to nikdo nezvedal, tak se setkání nezdařilo, což je asi jediná kaňka (snad jindy). Takže opět povedené dva dny. A pokud půjde vše podle plánu, tak zítra po ránu vyrážím poznávat saopaulské pobřeží!!!


Milton Nascimento: http://www.youtube.com/watch?v=oX2tbUm5Iig

2 komentáře:

  1. Zuziku no to je jedna velká party :-) už aby je n přestalo pršet viď?

    OdpovědětVymazat
  2. Čau Zuzi, koukám, že si zatim žiješ dobře :-)
    Já jsem v Uhříněvsi, dneska jsem s babičkou celý den krájela zabijačkové sádlo...
    Ten sníh, co napadnul než jsi odjela tu ještě máme, i s dalším přídavkem! Dneska v noci bylo v Praze -23 a v Buršíkově trhali rekordy s -34 na Jezerní slati:-) Po dlouhých letech zase běžkujeme za barákem! Tak se zatim měj, čus, Šárka

    OdpovědětVymazat